« Βρώμικος, ξυπόλυτος, αξύριστος, χωρίς τα μισά δόντια ... | ¨Νησί από ελαφρόπετρα¨ της Νατάσας Κεσμέτη »

Άσκοπη κατανάλωση φαρμάκων και μαντζουνιών

Είναι της μόδας η άσκοπη κατανάλωση φαρμάκων και μαντζουνιών, μια από της μεγαλύτερες μελέτες που έγιναν ποτέ για την ωφέλεια και τις πιθανές παρενέργειες της  λήψης βιταμινών C και E  δημοσίευσε το JAMA και αφορά έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ γι΄ αυτό το θέμα.
Εδώ θα διαβάσετε την έρευνα: http://jama.ama-assn.org/cgi/content/full/2008.600#SEC2

Περίληψη της στα ελληνικά δημοσίευσε στις 10/11/2008  το in.gr


Τα συμπληρώματα βιταμινών C ή E δεν μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων στους άνδρες, δείχνει μια από τις μεγαλύτερες μελέτες του είδους που παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ.
Διάφορες εργαστηριακές έρευνες είχαν δείξει στο παρελθόν ότι οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα, καθώς παγιδεύουν τις ελεύθερες ρίζες και εξουδετερώνουν ορισμένες δραστικές μορφές οξυγόνου. Όμως οι περισσότερες νέες έρευνες σε ασθενείς δεν φαίνεται να επιβεβαιώνουν στην πράξη αυτές τις ελπίδες.
Στην τελευταία μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ και άλλων ερευνητικών φορέων στη Βοστόνη εξέτασαν την επίδραση των δύο βιταμινών σε 14.641 άνδρες γιατρούς.
Οι εθελοντές ήταν τουλάχιστον 50 ετών όταν άρχισε η μελέτη το 1997 και παρακολουθήθηκαν για οκτώ χρόνια κατά μέσο όρο. Μόνο το 5% του δείγματος έπασχε από καρδιαγγειακό νόσημα στην αρχή της μελέτης.
Οι συμμετέχοντας χωρίστηκαν σε τυχαιοποιημένες ομάδες που λάμβαναν 400 IU (διεθνείς μονάδες) βιταμίνης Ε ή ψευδοφάρμακο (placebo) μέρα παρά μέρα, και 500 mg βιταμίνης C ή ψευδοφάρμακο κάθε μέρα.
Μέχρι το τέλος της έρευνας καταγράφηκαν 511 εμφράγματα, 464 εγκεφαλικά επεισόδια και 509 θάνατοι από καρδιαγγειακό επεισόδιο.
Συγκριτικά με το ψευδοφάρμακο, «ούτε η βιταμίνη C ούτε η Ε δεν είχε σημαντική επίδραση στην ολική θνησιμότητα, ωστόσο η βιταμίνη Ε συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου» καταλήγουν οι ερευνητές.
Η μελέτη έρχεται να προστεθεί σε πρόσφατη μετα-ανάλυση 67 παλαιότερων μελετών, η οποία έδειχνε ότι οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες, το σελήνιο και το β-καροτένιο όχι μόνο δεν παρατείνουν τη ζωή αλλά αντίθετα ίσως αυξάνουν την πιθανότητα πρόωρου θανάτου.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=956318&lngDtrID=252

sgial

Αυστραλία: Σύμφωνα με μελέτη ομογενή, τα αντιοξειδωτικά συνδέονται με το διαβήτη 2

Έλληνας ερευνητής της Αυστραλίας υποστηρίζει ότι τα αντιοξειδωτικά σε κάποιες περιπτώσεις, αντί να περιορίζουν τις ασθένειες ενδέχεται και να προκαλούν διαβήτη 2.

Πρόκειται για τον καθηγητή της Βιοχημικής του πανεπιστημίου Μόνας της Μελβούρνης, Αντώνη Τηγάνη, που διεξήγαγε σχετική έρευνα.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση Cell Metabolism, μελέτησε το αποτέλεσμα του οξειδωτικού στρες σε ποντίκια στα οποία χορηγήθηκε διατροφή υψηλή σε λιπαρά για 12 εβδομάδες. Από μια ομάδα ποντικών έλειπε το ένζυμο Gpxl, που βοηθά στην αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες.

O καθηγητής Τηγάνης ανακάλυψε ότι ποντίκια που δεν έφεραν το ένζυμο είχαν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αντίσταση στην ινσουλίνη- αρχικό χαρακτηριστικό διαβήτη- σε σχέση με τα φυσιολογικά ποντίκια. Αλλά όταν χορήγησε αντιοξειδωτικό στα ποντίκια που εμφάνιζαν έλλειψη του ενζύμου, τα ζώα έχασαν το πλεονέκτημα και έγιναν περισσότερο διαβητικά.

Έτσι, σύμφωνα με την έρευνα, αντί να προστατεύουν από το διαβήτη, τα αντιοξειδωτικά μπορεί στην πραγματικότητα να αυξάνουν την πιθανότητα να εμφανίσει κάποιος διαβήτη, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια.

Επειδή τα αντιοξειδωτικά πολεμούν το οξειδωτικό στρες έχουν γίνει δημοφιλή διατροφικά συμπληρώματα. Ωστόσο, ο κ. Τηγάνης δήλωσε ότι η εικόνα είναι περισσότερο πολύπλοκη. Θεωρεί πως υπάρχει λεπτή ισορροπία και πως μεγάλη ποσότητα από κάτι ωφέλιμο μπορεί να καταλήξει επιβλαβής.

Τα αντιοξειδωτικά, σύμφωνα με τον ομογενή επιστήμονα, είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.

Τα τελευταία χρόνια τοποθετούνται όμως ως συμπληρώματα σε τροφές αλλά ακόμα και σε καλλυντικά, επειδή θεωρούνται "ασπίδα για την υγεία".

Από τα αποτελέσματα της τελευταίας μελέτης προκύπτει όμως, πως όσοι παίρνουν αντιοξειδωτικά "στα τυφλά" ενδέχεται να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία τους.

Ο κ. Τηγάνης εξήγησε ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια και πρόσθεσε πως χρειάζεται περαιτέρω μελέτη σε ανθρώπους.

Το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Διατροφής ανέφερε πως οι άνθρωποι πρέπει να συνεχίσουν να λαμβάνουν αντιοξειδωτικά μέσω φρούτων και λαχανικών, αλλά να είναι προσεκτικοί όταν παίρνουν σχετικά συμπληρώματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 9 Οκτωβρίου 2009

Το σχόλιο σας

Αφήστε σχόλιο